Thursday 22 September 2011

Maha Suci Allah.. Kebesaran Allah

Alhamdulillah kerana ALLAH telah memberikan kesempatan kepada saya dan rakan-rakan yang lain untuk meneruskan hidup pada hari ini. Sejurus selepas saya coretkan di blog ini dan facebook tentang Potongan Harga untuk S/S Tempat Memandikan Jenazah, pelbagai maklumbalas yang saya terima. Ada antara rakan saya yang bertanya, bahkan pekerja-pekerja saya juga bertanyakan tentang hal ini Semuanya menjurus kepada kerugian yang akan saya terima. Tetapi saya haya mampu tersenyum. 

Mengapa?

Kerana bagi saya, untung dan rugi itu adalah ketentuan ALLAH s.w.t. Seandainya untung, Alhamduillah. Tetapi jika tidak, mungkin ALLAH akan memberi saya rezeki dalam bentuk yang lain. Bak kata orang, sebagai bekal saya d Akhirat nanti. Kerana siapa tahu, dengan potongan harga ini, saya mampu menolong pihak-pihak yang mungkin tidak begitu berkemampuan.

Sejak diarahkan oleh doktor untuk berehat dan kurangkan aktiviti yang berkaitan dengan perniagaan saya, saya banyak menonton Youtube sebagai satu cara untuk menambah pengetahuan saya. Banyak video yang telah saya tonton dan ada antara video yang meruntun hati, telah saya kongsikan untuk tatapan kita bersama. Mudah-mudahan dapat memberi kita pengajaran supaya dapat membaiki diri kita agar menjadi isan yang lebih kamil.

Wallahu'alam...Semoga kita bertemu lagi di coretan akan datang




No comments:

Post a Comment